• דף הבית
  • תכנון נכון של הסטארטאפ שלך מבחינה תקציבית

תכנון נכון של הסטארטאפ שלך מבחינה תקציבית

כאשר בונים ומתכננים חברת סטארטאפ, נהוג לחשוב על כל הוצאת כספים, גדולה כקטנה. נראה, פעמים רבות כי כל דולר ממלא תפקיד חיוני ומשמעותי בתקציב הסטארט-אפ, ועל פיו ייבנה או ייהרס העסק. בנוסף על כך, סטארטאפים רבים מאמצים פרקטיקות אגרסיביות במטרה לפרוץ אל השוק ולהפיק את ההשפעה הגדולה ביותר עם הסכום הקטן ביותר האפשרי. מצב זה משאיר מעט מקום לתכנון פיננסי ארוך טווח, אשר עלול בסופו של דבר להתנקם בשלבים מאוחרים יותר בעצם קיום העסק.

ההערכה מדברת על כך שיותר ממחצית בעלי העסקים, לרבות סטראטאפים, לא פועלים על פי תקציב רשמי. תקצוב וחיזוי לטווח הארוך עלול להרתיע רבים, הן מכיוון שקשה פעמים רבות לזנוח את המטרות הקצרות ואת ההישרדות הנדרשת לפחות בשלב הראשון והן מחוסר ניסיון של המנהלים והיזמים בהתפתחות סטארטאפ.

מה עושים הסטארטאפים המצליחים?

חברות סטארט-אפ נוטות לעשות טעויות שכיחות, כמו גיוס כספים לטווח הקצר, מבלי לחשוב לאורך זמן, כך שהן גם עלולות ליפול באופן מהיר יותר, כאשר הן נדרשות להוצאות גדולות יותר. לכן, כאשר מסתכלים על חברות סטארטאפ מצליחות, ניתן לראות כי הן ביצעו תכנון וניהול נכון של הכספים (כולל גיוס וגיבוש אסטרטגיה) בצורה שוטפת.

תקציב סטארט-אפ הוא לא רק פירוט פשוט של האופן שבו אתם מתכננים להשתמש בהון שלכם כדי לכסות את העלויות העסקיות הצפויות. אלא התקציב הינו תחזית ריאלית המתבססת על מחקר שוק וההערכות מקצועיות לגבי הדרישות התקציביות של החברה לטווח הארוך. באמצעות תקציב ותכנון פיננסי מדויק, אפשר יהיה לראות איך בעצם מקצים משאבים למטרות ולפרויקטים השונים, האם הצוות והחברה מרוויחים כפי שמצופה והאם ניתן יהיה להגיע לכלל ההזדמנויות אשר יובילו בסופו של דבר לצמיחת החברה. תכנון פיננסי הנעשה במקצועיות אשר אופייני לחברות סטארטאפ מוצלחות, מציע הכוונה וקביעת מטרות ויעדים תקציביים ואסטרטגיים כאחד.

תכנון תקציבי באמצעות מיקור חוץ

פיתוח ותכנון תקציב סטארט-אפ לא רק מאפשר לך להימנע מטעויות פיננסיות מוקדמות, אלא מסייע לקבל החלטות מושכלות לטווח הארוך. מכיוון שלא בכל שלבי החברה, אפשר יהיה להעסיק דמות מנוסה ומקצועית, הפתרון הטוב ביותר הקיים יהיה להעביר יכולות אלו למיקור חוץ. באמצעות מנהל כספים, איש חזון ושירותי הנהלת חשבונות אפשר יהיה להרוויח עוד יתרונות שונים הקיימים בתכנון תכנית ותקציב.

לאחר הכנת התכנית, תוכל להינות מיכולת ושליטה לגבי הזמן הנכון להעסיק עובדים, לקנות ציוד ולהשקיע השקעות שונות בחברה; תוכל לממן את החברה בהתבסס על נתונים עסקיים בפועל ולהימנע מגיוס כספים מוקדם מדי או הלוואות יתר; תוכל להעריך טוב יותר את נקודת האיזון  ולהתאים אותה להבשלת הפרויקטים השונים; תוכל לחזות מחסור במזומן ולנהל משא ומתן עם ספקים ומלווים עוד לפני שמתעוררת בעיה כלשהי; תוכל לזהות רווחים ולנהל את המזומנים כך שיבטיחו את עתיד החברה באופן הטוב ביותר גם בזמנים קשים וליצור דוחות כספיים מדויקים, כמו מאזן או דוח רווח והפסד, כדי לשתף אותם עם משקיעים ומלווים.

איך בוחרים חברה פיננסית במיקור חוץ?

כדאי עוד היום למצוא רואה חשבון במיקור חוץ, כדי לתכנן תוכנית תקציבית טובה. הביצוע ויישום התוכנית חייב להיות מהיר ככל האפשר, כדי שהחברה אכן תוכל להתפתח ולצמוח בכיוון הנכון. בחברה CFO4U  יוכלו לענות עבורכם בדיוק על הצורך לתכנון נכון לטווח הארוך, באמצעות סיוע בבניית התוכנית העסקית, גיוס הון, לווי בנקאי, ועוד.

רק באמצעות המודלים לייעול עסקי שאנו יכולים להציע לכם וחשיבה מקורית ומשותפת על הבסיס הפיננסי של החברה, תוכלו להעלות את החברה על דרך המלך כך שהיא תמשיך להתקיים ולשגשג לאורך זמן.

 

 

Ariel Shuper

"

מענה מהיר ומקצועי לכל בקשה ועזרה בכל תהליך.
Eran Sigal

"

דודי מקצועי מאד, אדיב, תמיד זמין לשאלות. ממליץ בחום!
Ron Barad

"

דוד דנה מקצוען.נותן את הכל עבור הלקוחות.אתה מרגיש בידיים טובות כשאתה עם דוד
Alon Harel

"

שירותי ראיית חשבון והנה"ח מקצועיים ואמינים עם שירות מצויין ומענה מהיר לכל שאלה ועניין. הכי טובים שיש!
Aviram Kadosh

"

דוד רואה החשבון שלי כבר שנים וליווה אותי במספר עסקים וחברות שונות ביניהן סטארט אפ שבו ליווה אותנו דוד בין היתר בגיוס ההון והכנת דוחות למשקיעים, ייצוג מול רשויות וליווי בניתוח הפיננסי של החברה. מה שחשוב להדגיש זה שמעבר למקצועיות והנסיון רב השנים של דוד, מדובר באיש מקצוע ישר ואמין שעובד מהלב ותמיד יעניק לך יחס אישי ועזרה אמיתית בכל סיטואציה שתבקש להיעזר בו. ממליץ בחום!
דילוג לתוכן