מנהל כספים ראשי

המונח מנהל כספים ראשי (CFO) מתייחס למנהל בכיר האחראי על ניהול הפעולות הפיננסיות של החברה. בין היתר, תפקידיו כוללים מעקב אחר תזרים מזומנים ותכנון פיננסי וכן ניתוח החוזקות והחולשות הפיננסיות של החברה תוך כדי הצעת פעולות מתקנות. כמו כן מנהל הכספים יהיה אחראי על ניהול חטיבות הכספים והחשבונאות ועל הבטחת דיוקם והגשתם בזמן של הדוחות הכספיים של החברה.

שירותי מנהל כספים ראשי (CFO) במיקור חוץ

אם גם אתם שוקלים להוציא למיקור חוץ את תפקיד מנהל הכספים (CFO) עבור הסטארט-אפ שלכם, דעו כי אתם לא לבד. מניסיוננו, מספר גדול של סטארט-אפים שוכרים שירותים פיננסים מחברות מיקור חוץ, ובעיקר את שירותיו של מנהל הכספים הראשי. שירותים אלה מספקים יתרונות רבים, בעיקר לחברות אשר נמצאות בתחילת דרכן ואינן יכולות או מעוניינות לשכור אדם לתפקיד זה כחלק אינטגרלי מהחברה.

מנהל כספים ראשי המועסק במסגרת מיקור חוץ הוא מומחה פיננסי העובד כיועץ פיננסי אסטרטגי לעסקים על בסיס שעתי, חלקי או בכל תנאי אחר המעוגן בחוזה ספציפי. בחברה CFO4U אנו מספקים ללקוח את המנהלים המקצועיים ביותר, בעלי ניסיון בתפקידים פיננסיים בחברות פרטיות ו/או ציבוריות בשלבי צמיחה שונים, אשר עובדים עם עסקים בכל הגדלים על תחומים שונים ומגוונים, החל מתכנון אסטרטגי ועד בניית מודלים כלכליים ותחזיות פיננסיות ועוד.

מתי ואיך כדאי להעסיק מנהל כספים ראשי במיקור חוץ?

בשלבים המוקדמים של הפיתוח, חברות רבות עשויות שלא לראות יתרונות משמעותיים מהעסקת מנהל כספים במשרה מלאה. מיקור חוץ של חלק מהעבודה יכול לעזור לכם לשמור על תקציב סביר, במיוחד אם הכספים בשלב זה אינם רבים או נחסכים לעתיד, למטרות עיסקיות. עם זאת, חשוב להבין שאין לזלזל או להקל ראש בכמות הזמן הנדרש לעבודה שוטפת בחברת סטארט אפ. אם אתם באמת מעוניינים בעבודה מלאה וכוללנית, אשר תצליח גם לספק תחזיות פיננסיות, תכנון ודיווח, יש להעריך זאת במספר שעות מתקבל על הדעת.

בעוד שחלק ממנהלי הכספים במיקור חוץ יספקו שירותים בסיסיים תמורת שעות עבודה בודדות בלבד, אנו, ב- CFO4U מאמינים שכל חברת סטארט אפ, דווקא בשל השלבים הראשונים בו היא נמצאת, נדרשת לפיתוח פתרונות ארוכי טווח אשר יוכלו להציל אותה מבעיות עתידיות ואף מחשש לסגירה או פירוק. מעבר לכך, מעורבות מנהל הכספים הראשי בחברה ובמטרותיה לעתיד, מספק ערך מוסף רב, בהבנת האתגרים איתם החברה מתמודדת.

שירותיו של מנהל כספים ראשי (CFO)

למנהל כספים ראשי ישנה אחריות רבה ותפקידים מגוונים, אשר מרביתם יסייעו לחברה לבנות את עצמה באופן מדויק וברור. ננסה לסקור מקצת מהאחריות שאנו מספקים ללקוחותינו הרבים, מעבר לדוחות השוטפים ולעבודה היום יומית הנדרשת:

  • בניית תחזיות פיננסיות – יבטאו את פוטנציאל ההכנסות של העסק ויסייעו למשוך משקיעים. תחזיות פיננסיות יהוו גם את הבסיס לתקציב כך שתוכלו לראות את כמות ההשקעה שהחברה נדרשת לה.
  • תחזיות חלופיות – בניית תרחישים ואופציות פעולה שונות המשפיעות על התוצאות הכספיות כמו גם על הכנסות והעלויות השונות.
  • תקציב בר השגה – התקציב יקבע יעדים אשר יוכלו לסייע בהשגת התוצאות הרצויות. כדי לעמוד בתקציב יש להשוות באופן שוטף את הנתונים הפיננסיים המתקבלים בפועל לתקציב שנקבע.

 

דוד דנה, רואה החשבון מחברת CFO4U יכול להתמודד עם אתגרים אלו, מעצם היכרותו, הלכה למעשה, עם שוק הסטרטאפים. תוכלו להיעזר בשירותיו הנוספים, ובהתמחויותיו השונות במיסוי שוטף, בעיות מול מס הכנסה (באמצעות קו תקשורת ישיר עם משרדי שומה), ביצוע דוחות מס ודוחות שנתיים ונושאים נוספים שונים עד מיסוי בינלאומי כנגד דרישה לפתיחת סניף או חברת בת בחו"ל ועוד.

Ariel Shuper

"

מענה מהיר ומקצועי לכל בקשה ועזרה בכל תהליך.
Eran Sigal

"

דודי מקצועי מאד, אדיב, תמיד זמין לשאלות. ממליץ בחום!
Ron Barad

"

דוד דנה מקצוען.נותן את הכל עבור הלקוחות.אתה מרגיש בידיים טובות כשאתה עם דוד
Alon Harel

"

שירותי ראיית חשבון והנה"ח מקצועיים ואמינים עם שירות מצויין ומענה מהיר לכל שאלה ועניין. הכי טובים שיש!
Aviram Kadosh

"

דוד רואה החשבון שלי כבר שנים וליווה אותי במספר עסקים וחברות שונות ביניהן סטארט אפ שבו ליווה אותנו דוד בין היתר בגיוס ההון והכנת דוחות למשקיעים, ייצוג מול רשויות וליווי בניתוח הפיננסי של החברה. מה שחשוב להדגיש זה שמעבר למקצועיות והנסיון רב השנים של דוד, מדובר באיש מקצוע ישר ואמין שעובד מהלב ותמיד יעניק לך יחס אישי ועזרה אמיתית בכל סיטואציה שתבקש להיעזר בו. ממליץ בחום!
דילוג לתוכן