• דף הבית
  • אתגרים במיסוי בינלאומי של חברות סטארטאפ

אתגרים במיסוי בינלאומי של חברות סטארטאפ

חברות סטארטאפ ישראליות רבות עוברות לאירופה ולארה"ב כדי לכבוש שווקים גדולים יותר ולפעמים גם כדי לזכות ביותר מימון ותהילה. התרחבות החברה לצפון אמריקה או לאיחוד האירופי יכולה להיות אירוע משנה חיים עבורה בעיקר כאשר מדברים על תחום הבריאות, פינטק, אבטחת סייבר ומגוון ענפים ומגזרים אחרים אשר מעוניינים לתת שירות למיליוני צרכנים.

למרות שצעד זה יכול להיחשב כצעד המתבקש לקראת גדילת וצמיחת העסק, יש לקחת בחשבון כי קיימים סיכונים והוצאות שונות בהעברת החברה לחו"ל, כמו הצורך להתמודד עם אתגרים שונים בכל הקשור לכללים ולתקנות בנושאי משפט, תעסוקה, חשבונאות ומיסים. כך שהקמת חברה או סניף בחו"ל דורש ידע מפורט של החוקים והרגולציה, ופעולות ממשיות בנושא של מיסוי בינלאומי.

על מה יש לחשוב בטרם המעבר?

כל מעבר לחו"ל צריך להיבחן בקפידה שכן יש אתגרים לא מעטים, בעיקר מנקודת המבט של המיסוי והמודל העסקי. השאלות שצריכות להישאל על ידי היזמים ובעלי העניין בחברה הן לגבי סוג מבנה החברה שיתאגד, האם זו תהיה חברת בת או חברת אם ישראלית, האם ירשמו הכנסות עתידיות בישראל או בחו"ל, איך תשפיע החשיפה לשווקים בחו"ל על החברה בארץ ועוד.

יש לקחת בחשבון גם היבטים נוספים כמו תמריצי מס הניתנים על ידי המדינות השונות; השלכות מס כלליות שיכולות להשפיע על ההחלטה לגבי סוג הישות שתוקם והיכן והחלטה עקרונית לגבי המיקום אליו צריכות להגיע ההכנסות מסבבי המניות (הישות הישראלית מול הישות הזרה). מכיוון שאם ישנם משקיעים זרים הם עשויים להתעקש שההכנסות מסבב המניות יזרמו לישות הקיימת במדינתם, בעוד שלא תמיד החברה או המשקיעים הישראלים יסכימו לגישה זו.

הבנת הזכויות והעקרונות הבסיסיים

הבנת הבסיס של עקרונות המיסוי הבינלאומי, או המיסוי המקובל במדינה מסוימת יסייע להבין טוב את סוגי המצבים שעלולים להוביל למיסוי כפול. כדאי להקדיש לכך זמן עם היועץ הנבחר, כדי שתוכלו להיות עצמאיים ולקבל החלטות טובות ומושכלות יותר. דמיינו לעצמכם טורניר כדורגל, שבו כל שופט משתמש בספר חוקים מקומי ייחודי לו. בהכרח יתעוררו במצב זה סכסוכים שונים.

כך בדיני המס הבינלאומיים, המשחק אינו שונה, ונוצרים סכסוכים בין מדינות בעלות זכויות מיסוי ייחודיות אשר עלולים לגרום לכפל מס לנישום. למעשה, אם סיכסוכים אלה לא מטופלים כראוי, ולא נעשית תוכנית מס קפדנית, אתם עלולים לסבול מנטל מיסים אשר יוטל עליכם מתחומי שיפוט שונים.

חשיבות הייעוץ האובייקטיבי בנושאי מיסוי בינלאומי

מכיוון שישנם הרבה אתגרי מיסוי ומשפט כמעט בכל היבט, ישנה חובה להתייעץ עם מומחים כמו עורכי דין, רואי חשבון, ומומחי מס בינלאומיים בהתאם לנושא. בעוד שלרוב משלמי המסים יש מוטיבציה להפחית את כפל המס, רוב המדינות מונעות למקסם את הכנסותיהן, במיוחד בתקופת שפל כלכלית. עם זאת, עולם המס הבינלאומי אינו "המערב הפרוע". קיימים מאמצים ממשלתיים להקל על כפל המס על מנת לקדם סחר בינלאומי. עם זאת, ישנם עוד מוקשים רבים בענייני המיסוי הבינלאומי, שיש לקחת אותם בחשבון. רק לאחר שהבנתם את ההשלכות המשפטיות ודרישות המיסוי ואתם מסוגלים לחשב סיכונים אלה, אפשר יהיה לקבל את ההחלטות המושכלות על סמך הצרכים העסקיים.

הייעוץ הניתן על ידי CFO4U עונה בדיוק על צרכים אלה, מכיוון שצוות החברה מגיע מהשטח, קרי: סטארט-אפ והנפקות בורסאיות. כמו כן, נוכל לספק את מיטב אנשי המקצוע המנוסים ביותר בתחום המיסוי השוטף, בעיות מול מס הכנסה ומיסוי בינלאומי המתמקד ביחסים הפיננסיים בין החברות בארץ ובחו"ל. אין להקל ראש בסוג ייעוץ זה, אם אתם באמת מעוניינים שהחברה תוכל להמשיך ולהתקיים תחת היישות הבינלאומית הנבחרת.

 

Ariel Shuper

"

מענה מהיר ומקצועי לכל בקשה ועזרה בכל תהליך.
Eran Sigal

"

דודי מקצועי מאד, אדיב, תמיד זמין לשאלות. ממליץ בחום!
Ron Barad

"

דוד דנה מקצוען.נותן את הכל עבור הלקוחות.אתה מרגיש בידיים טובות כשאתה עם דוד
Alon Harel

"

שירותי ראיית חשבון והנה"ח מקצועיים ואמינים עם שירות מצויין ומענה מהיר לכל שאלה ועניין. הכי טובים שיש!
Aviram Kadosh

"

דוד רואה החשבון שלי כבר שנים וליווה אותי במספר עסקים וחברות שונות ביניהן סטארט אפ שבו ליווה אותנו דוד בין היתר בגיוס ההון והכנת דוחות למשקיעים, ייצוג מול רשויות וליווי בניתוח הפיננסי של החברה. מה שחשוב להדגיש זה שמעבר למקצועיות והנסיון רב השנים של דוד, מדובר באיש מקצוע ישר ואמין שעובד מהלב ותמיד יעניק לך יחס אישי ועזרה אמיתית בכל סיטואציה שתבקש להיעזר בו. ממליץ בחום!
דילוג לתוכן